info@ikarus.com.tr
0216 970 08 86

Ölüdeniz İrtifa Etkinliği

İkarus Havacılık

Ikarus Havacılık olarak 8-10 Haziran tarihlerinde Ölüdeniz’de eğitim alan arkadaşlarımızla bir faaliyet planladık. Gruptan yaptığımız duyuruda 10 kişilik bir grup oluştu. Arkadaşlarımızdan bazıları uçak bazırı ise araçlarla 7 Haziran tarihinde yola koyulduk. Sabah Ölüdeniz’e ulaştığımızda ilk işimiz otele yerleşip biraz dinlenmek oldu.

Öğleye doğru değişmez mekanımız olan kumsal pidede buluştuk. Sahide ilk iniş brifingimizi yaptıktan sonra tepeye hareket ettik. Saat 13:00 civarında 1200 pistine ulaştık. Tadilat nedeniyle 1700 pisti kapalıydı. Saaitin öğle olması nedeniyle termik koşullar sertti stabil bir rüzgar yoktu. Bizde beklemeye koyulduk nihayet akşamüzeri hava stabil olmuştu ve ilk uçuşlara başladık. Mehmet, Figen, Hakan, Ali, Taner günün şanslıları oldu ve ilk uçuşlarını gerçekleştirdiler. Akşamın olmasıyla uçuşlara ara verdik. Akşam yemeğinden sonra keyifli bir muhabbet ettik. Planımız sabah erkenden yukarıya çıkmaktı.

Sabah 6:30 da teker döner dedik ve Babadağa doğru yola koyulduk. Ilk olarak 1700 pistine çıktık sabah erken saat olduğu için rüzgar dönmemişti. Sonra 1900 pistine çıktık amacımız Patara pistinden uçmaktı ama maalesef orasıda uygun değildi. Aşşağı 1200 pistine geri döndüğümüzde rüzgar orada da uygun değildi. Bütün pist paraşütçü doluydu. Herkes ile birlikte beklemeye koyulduk. Yine öğleden sonra hava uçuş verdi. Bütün grubun ilk uçuşları tamamlanmış oldu.

Yine sabah erkenden tepeye hareket ettik. Son gündü artık herkes çok heyeceanlıydı. Çünkü ilk uçuşlarını yapan arkadaşlar ikinci uçuşları için Patara pistine çıkmışlardı. Hava çok güzeldi hemen Mehmet ve Figeni arka arkaya çıkarmıştık. Fakat yukarısı iyiydi ama aşağıda bulut kapatmıştı. Bulutlar bazen yapar öyle şeyler. Havanın açılması sandığımızdan uzun sürünce bizde tekrar ölüdenize indik. Orada biraz vakit geçirdikten sonra tekrar tepeye çıktık. Çıktıktan sonra hava bize sınırlıda olsa uçuş imkanı tanıdı. Önce Hazal'ı gönderdik soyadını aldığı bulutlarla kucaklaşmaya, sonra Serhat ve arkasından aylardır her faaliyetten çay içip dönen şansı bir türlü iyi gitmeyen Metin için artık uçuş vaktiydi veeeee sonunda metinide uçurmanın verdiği keyif ile tepeden ayrıldık. Kimsenin uçmadan dönmediği bir Ölüdeniz etkinliğinin sonuna gelmiştik. Güzel bir etkinliğin verdiği huzur ile oaradan ayrıldık. Tekrar görüşeceğiz tabi ki.