info@ikarus.com.tr
0216 970 08 86

Pilot Eğitimi

İkarus Havacılık

Bu seviye yamaç paraşütü sporunda en önemli seviyelerden biridir. Temel eğitim konuları ;

* Yelken Uçuş Teknikleri,
*Stabil Olmayan Uçuş Teknikleri Eğitimi,
*Termik Uçuş Eğitimidir,

Yelken Uçuş Eğitimi

6 gün süren Yelken Uçuş Eğitimi kliniginde iki gün dümdüz zeminde yapilan kiting çalismasiyla adaylar, parasüt ile ters kalkisin ilk asamasi olan düz ve çapraz kolon & fren kiting yapmayi ögrenirler. Kiting ile beraber ters kalkis tekniklerini gelistirirler. Reflekslerini bu konuda oturtmus adaylar Istanbul Ormanli’dan ilk kalkislarini gerçeklestirirler. Kalkistan hemen sonra oturmayi ve banda kalmalarini saglayacak efektif dönüsler yaparlar. Soaring dönüsleri bu çalismanin en önemli konusudur. Nerede ve nasil soaring dönüsü yapacaklarini bu soaring dönüslerini nasil durduracaklarini ögrenirler.

Kurs tutma denilen tepeye paralel uçus yetenegini kazanirlar. Telsiz kontrollü gerçeklesen bu uçuslarda amaç katilimcinin sakin bir sekilde harnesine oturmasi kurs çizgisini tutturarak düz bir hat üzerinde gidebilmesi, dönüslerini çok etkili yapabilmesi, salinimlara dogru cevaplar verebilmesidir. Egitmeni ile birebir yapacagi uçuslarda egitmenin havadan direktifleri ile yan yana uçus gerçeklestirir. Egitmenin anlik komutlari ve düzeltisleri bu konuda katilimcinin ilerleyisini hizlandiracaktir. Kalkis yaptigi tepede inis noktasini belirleyerek buraya belirli bir açida yaklasir ve top-landing gerçeklestirir. Güvenli genis açili ve dar açili top landing methodlarini ögrenirler ve uygularlar. Çalismalar boyunca üç gün video görüntüleri esliginde yamaç soaringi ile ilgili teorik kitap bitirilir.

Klinik Katilimi için minimum gereklilikler:

Kulüp Pilotu Eğitimini bitirmiş olmak.

Teorik Eğitim

• Yamaç Kaldirisi Soaring nitelikleri ve özellikleri
• Degisken kaldirislar
• Kiting çalismasi ve ters kalkisi methodlari
• Soaring kalkisi, dönüsleri, kurs tutmak 
• Uçus sorunlari
• Top Landing Methodlari
• Ileri Seviye Hiz kontrollü
• Polar Grafikler ve polar grafiklerin karsilastirma amaçli kullanimi
• Sirt uçuşlarında hava trafik kurallari.

Yelken Uçuş Eğitimi Alan Pilotlarin Görevleri:

• Yer çalismasinda uygun düz fren, çapraz fren ve çapraz fren & çapraz kolon kiting teknigini ortaya koymak. Parasütü tepede tutarak tam olarak frenler ile hakim olmak,
• Ters kalkis teknigini çok kontrollü olarak ortaya koyabilmek.
• Kalkis sirasinda hava trafik kurallarini gözetmek.
• 2 Kalkis sunlari kanitlamalidir.
- Çok kontrollü bir ters kalkis
- Hirsli bir kosu
- Kosudan uçusa kusursuz bir geçis
- Rahat bir oturus
- Sirta dogru paralel uçusu saglayici dogru zamanli bir dönüs.
• Etkili bir dönüs sunlari kanitlamalidir:
- Kanadin hizli olmasi
- Tepeye biraz yaklasmak, kaldiriciyi kanadin dogru yönünde efektif kullanabilmek
- Dönüsten önce kontrol ve etkili bir agirlik veris ile dönüs gerçeklestirmek
- Dönüsü durdurmak
• Kurs tutus sunlari kanitlamalidir:
- Yer hizi hava hizi kontrolü
- Rüzgarin açisi ve hizinin ile ileri gidis vektörel toplamlarini hesaplayarak düz gidisi saglamak
- Farkli yer sekillerini ve rüzgar gelis açilarini gözeterek kurs rotasini tespit etmek.
- Fren oranlarini yer sekillerine ve rüzgar gelis açilarini gözeterek tespit etmek. Gerektiginde speed sistem kullanmak
• 2 Top-landing sunlari göstermelidir.
- Inis noktasini tespit etmek.Genis ve dar açili top-landing rotasi çizmek.
- Uygun açida inis noktasina yaklasmak.
- Rüzgari karsilayarak inis noktasinin ortasina inis yapmak.
- Kiting ile parasütü kontrol etmek ve parasütü söndürmek
• Uçus bölgesinde degisik rüzgar kosullarinin uçuslari nasil etkiledigini tanimlayabildigini ve anladigini göstermeli:
- Rüzgar yönü
- Rüzgar hizi
- Arazi sekli
- Yapilar ve yüksek sert cisimler

• Her uçusta, uçus öncesi ve inis sonrasi prosedürünü ortaya koymak.
• Egitim beyanatlarini okumali ve anlamali

Yelken Uçuş Eğitii Program Detayı


Bölgeye Ulasim (Ormanli)

Kendi imkanlari ile.

Rezervasyon Sartlari

a. Faaliyetten iki hafta önce faaliyetlerin ön rezervasyonlari gerçeklesir.
b.  Faaliyet haftasi Pzt. ile Çar. günü arasinda katilimci belirtilen ödemeyi yaparak kesin rezervasyon listesine girer.
c. Kesin Rezervasyon yapıldıktan sonra iptaller kabul edilmemektedir.
d. Faaliyet esnasinda hava bozuklugundan veya pratik yetersizlikten dolayi egitimini tamamlayamamis katilimcilar bir diger faaliyete katilirken günlük 25 YTL faaliyet masraf bedeli öderler.
e. Meteorolojik koşullar dolauyısıyla IKARUS Sportif Havacilik faaliyeti erteleyebilir.

Katilimcilarin yanlarinda

Ekipman ve uçus kiyafetleri , varsa telsiz. 

Bulusma ve Hareket

Cihangir IKARUS Ofis  08:00   Taksim AKM   08:15 

Faaliyet Programi

Cumartesi / Pazar
Arzu eden kendi araci ile arzu eden IKARUS organize ettigi servis araci ile Taksime geliyor. Buradan hep beraber yola çikiyoruz. 10:00 gibi bölgeye variyoruz. Hava uygun ise, yani istedigimiz oranda siddetli rüzgar var ise hemen uçuslara basliyoruz. Orta seviye Ridge-Soaring egitim prosedürü içeriginde olan görevlerimizi burada pekistiriyoruz. Öglen yanimizda getirdigimiz yiyecekler ile piknik havasinda atistiriyoruz. Aksam günes batana kadar uçuslarimiz devam ediyor. Aksam 21:30 sularinda Istanbul’da oluyoru

Ormanli Hakkinda Kisaca

Durusu Gölü yakinlarinda Ormanli Kasaba'sinin Karadeniz kiyisinda bir uçus bölgesi. 30 –40 mt. yükseklikte denize paralel kilometrelerce uzanan kum tepelerinden olusan bir sirt. Saatte 10 ila 30 km. hizla esen sabit bir rüzgar. Yani Ridge Soaring ( Yamaç uçuslari) için ideal bir bölge. Saatlerce havada kalmanin mümkün olmasi yaninda kilometrelerce sahile paralel uçus gerçeklesebiliyor. Yamaç uçusu egitimlerine baslamis veya devam etmekte olan pilotlar için mükemmel bir arazi. Kalkis yeri biraz bozuk, fakat inis yeri dümdüz. Kumsalda çok fazla zift var, parasütleri toplarken dikkat etmek gerekiyor. Istanbul’un siddetli havasinda mükemmel bir yer. Saatte 15 km. altinda esen rüzgarlarda gitmemek gerekiyor. Bu sartlarda bu bölgede fazla uzun uçus gerçeklesemiyor. Tam olarak kuzeye açik, hafif kuzey bati veya kuzeydogu rüzgarinda da uçusa elverisli.

Ormanli Hakkinda Kisaca

07:45 Hareket,
09:30 Bölgeye varis,
21:30 Rüzgar siddetinin azalmasi ile Istanbul’a dönüs.