info@ikarus.com.tr
0216 970 08 86

Hybrid

Marka : Apco Kategori : Yamaç Paraşütü URL : https://www.apcoaviation.com/hybrid_pg/




Urun Bilgisi:

Yeni devrimsel tasarım – APCO Hybrid

Hybrid, bu sınıftaki ilk kanadı temsil eder - sporumuzda benzeri görülmemiş uçan özellikleri olan yeni bir kanat kategorisi. Bu eşsiz tasarım, klasik bir çift yüzey profilini tek bir yüzey profili ile birleştirerek bir karma profil oluşturur. EN-B kategorisinde sertifikalı olmasına rağmen iki manevra dışında diğer manevralardan A notu almıştır.                

Hibrit, özel amaçlar için egzotik bir kanattan çok daha fazlasıdır. Tek yüzey tasarımlarına ve başlangıç seviyesinden orta sınıf klasik kanatlara göre birçok avantaj sunar. Hybrid kanat tasarımının birkaç yıl içinde klasik tasarımların yerini alacağına inanıyoruz. APCO markası olarak bu yenilikçi tasarımın öncüsü olmaktan gurur duyuyoruz. Bu proje uzun ve zor bir çalışma süreci istedi ancak “Hybrid” teriminin sonsuza dek sporumuzda yer alacağından eminiz.

Süreç

Bu proje, araştırmak istediğimiz ancak ne bulacağımızı bilmediğimiz bir fikir olarak başladı. İlk prototipin ilk deneme uçuşları o kadar etkileyiciydi ki, bu kanadı piyasaya sürmek için diğer tüm projeleri neredeyse bıraktık. İki yıllık yoğun AR-GE çalışmalarından sonra şimdi tasarım son şeklini aldı.

Hibrit hafif (3 kg), ancak “Hafif” bir kanat olarak tasarlanmamıştır. Kanatın arka kısmındaki alt yüzeyin yokluğu ağırlıktan tasarruf sağlar ancak aynı zamanda onun özel bir şekilde uçmasını sağlar.

  • PITCH STABILITY (Ön Salınım)

Kanat sallanırken bu hemen fark edilir, havada “yunus” hareketleri yaratmaya çalışırsanız tam olarak ne demek istediğimizi anlayacaksınız! Tek yüzey tasarımların aksine salınımlarla ani hamleler yapmaz, pilot kontrolü altında ve güçlü termal koşulların tadını çıkararak pilot dostu bir karakter sergiler.  Hybrid, sahip olduğu kararlı kütlesi ve ataleti ile hava kütlelerinin içinden rahtça geçer.

  • ROLL STABILITY (Yanal Salınım)

Özellikle bir paramotorda çok baskın bir özellik olarak ortaya çıkar.  Bu kanat, diğer tüm kanatlardan ayrı bir seviyede başarılı yanal salınım sönümleme özelliğine sahiptir. Öyle ki bu kanatla yanal salınım sebepli kapanma neredeyse hiç olmamaktadır. Hatta bu özellik öylesine baskındır ki serbest uçuşta wingover manevrasının bile rahatça yapılamadığını görebilirsiniz.

  • FREN BASINCI

Çok çok düşük! Klasik bir profilde, frenler kanadın iç basıncına karşı uygulanan bir kuvvettir. Hybrid ve tek yüzey tasarımlarda ise fren etkisi ile sadece rüzgar sürtünmesi oluşur ve bu nedenle fren basıncı düşerken manevra verimi artar. Bu kanat doğru ve hassas hissediyor, frenler ilerici ve sürekli etrafınızdaki havayı iletiyor. Frenler kanat manevraları ile çok doğru ve anlık geri bildirim verir.

  • KALKIŞ

Kalkış hızı, EN A kanatlarının çoğundan şaşırtıcı derecede daha yavaş. Bu, “mükemmel olmayan” kalkış koşullarında müthiş bir şekilde yardımcı olur. 5-7 (kmh) arka rüzgarda kalkış Hybrid ile sorun değildir (Hike & Fly kalkış noktalarında yaygındır).  Aynı kolay kalkış  paramotor için de geçerlidir. Sadece birkaç adımda havalanma gerçekleşir. Çok düşük esintide bile kanat tepeye kolayca gelir ve orada kalır.

  • İNİŞ

Çok zayıf flair kabiliyetine sahip olan tek yüzeyli kanatlarla karşılaştırıldığında Apco Hybrid, A veya B sınıfındaki geleneksel yamaç paraşütçülerine göre daha iyi bir yeteneğe sahiptir. Kanadın uzun ve bağışlayıcı fren aralığı kelebek iniş olarakta tanımlanan kontrollü frenleme veya pompa şeklinde frenlemeyi kolay etkili hale getirir.

  • TERMİK KARAKTERİ

Apco Hybrid, düşük stall hızı ve çöküş oranı sayesinde mükemmel termik karakteri özelliklerine sahiptir. Dönüş yönüne stabil  yatış ve sonrasında çok az dış fren düzeltmesi ile termiği mükemmel şekilde merkezler. Hybrid termik içinde o kadar stabil bir karakter gösterir ki +7 m/sn lik bir termiği +4 m/sn gibi hissedersiniz.

  • PERFORMANS

Hybrid, tek yüzeyli kanatlardan önemli ölçüde daha yüksek performans sunar ve trim hızında, geleneksel bir kanat kadar iyidir. Özel Sharknose profili tüm hız aralığında kanat iç basıncını yüksek tutar ve kapanmaya dayanıklı hale getirir.

  • GERİ BİLDİRİM (Kanat hissi)

Kanattan alınan geri bildirimler, kararsız havalarda bile sürprizler olmadan daima naziktir, ancak anlaşılması basittir. Kanadı şişirmek ve istenen yönü korumak için şaşırtıcı derecede az aktif pilotaj uygulaması gerektirir.

  • HIKE & FLY

Standart kolonlarla  sadece 3 kg ağırlığındadır. Buna sıfır rüzgarda ve hatta zayıf arka rüzgarda kalkış kolaylığı eklenince mükemmel bir Hike&Fly kanadı ortaya çıkar. Tek yüzey kanatlardan daha güvenli ve performanslı olduğu standart testlerinde kanıtlanmıştır. Sadece iki manevrada B notu almıştır( tam ağırlık ve tam speed sistem sırasında ön kapama ve %75 asimetrik kapama).

HYBRID

Her iki dünyanın en iyisi, hafif ve kompakt bir paket.

 

Hybrid

Small

Medium

Large

Product Codes

38510

38520

38530

Cells

48

48

48

Area m2

20

22

24

Area (projected) m2

16.9

18.6

20.3

Span (incl. Stabiliser) m

10.1

10.6

11.0

Span (projected) m

7.9

8.3

8.6

Aspect Ratio

5.1

5.1

5.1

Aspect Ratio (projected)

3.7

3.7

3.7

Pilot Weight, Kg (all up) PG

55-75

70-90

85-105

Pilot Weight, Kg (all up) PPG

70-95

85-110

100-125

Weight of Canopy Kg

3.0

3.1

3.2

Root Cord m

2.43

2.54

2.65

Tip Cord m

0.43

0.45

0.47

Length of Lines on B m

6.06

6.35

6.64

Total length of line used m

315

324

333

Certification

EN-B
DGAC Pending

EN-B
DGAC Pending

EN-B
DGAC Pending

 

 

V-min [km/h]

22

V-trim [km/h]

35

V-max [km/h]

45+

Min Sink [m/s] at optimal wing loading

1.1

 

 

The glider is made from 100% Skytex cloth.
Top surface is a hybrid combination of Skytex 27 and Skytex 33 gr. The 33gr. material is used on the front of top surface as it is the highest loaded part of the canopy and there it is critical to maintain best porosity possible over time.
The rear part of top surface is Skytex 27 gr. for additional weight saving.
Bottom surface is Skytex 27 Gr. Ribs are made from Skytex 33 gr. hard finish.
Lines are all Cousin Trestec, specified in the table below.

 

Material

Diameter [mm]

Strength [kg]

Top

Dyneema

1.0

90

Bottom A, B, C

Superaramide

1.4

254

Bottom St

Superaramide

1.0

137

Brake top, St top

Vectran

0.6

50

Brake bottom

Dyneema

2.0

230

Sail Cloth

Skytex 27 and 33 gr/m2 "Zero Porosity" Ripstop Nylon

Rib Reinforcement

FLEXON® batten system

Warranty

1 year / 100 Hours
manufacturing defects only

 

MANUEL