Stabil Olmayan Uçuş Teknikleri Eğitimi (SIV)

Stabil Olmayan Uçuş Teknikleri Eğitimi (SIV)


5 gün süren SIV kliniginde adaylar stabil olmayan uçuslarda parasüt üzerinde olabilecek her türlü asimetrik durumda olusabilecek kapanmalarda hangi tepkileri nasil vereceklerini ögrenirler. Ayrica gerekli oldugu durumlarda kullanmak üzere, acil irtifa kaybetme yöntemlerini ögrenirler. Tüm çalismalar deniz üzerinde asagida bir kurtarma botu bekler halde can yelekli ve telsiz komutlari ile gerçeklestirilir.  Çalismalardan önce Jocky Sanderson’inin SIV kaseti ile birlikte teorik kitap bitirilir. Her uçustan önce yapilacak çalisma ile ilgili bir brifing yapilir.Çalismalardan sonra uçuslar sirasinda çekimi yapilan görüntüler esliginde değerlendirmeler yapılır.

Klinik Katilimi için minimum gereklilikler:

Yelken Uçuş Eğitimini bitirmiş olmak. Minimum 20 saat uçus saatini tamamlamis olmak.

Teorik Egitim:

• Stabil olmayan durumlar ve recover teknikleri
• Acil irtifa kaybetme yöntemleri
• İleri Seviye Pilotaj Teknikleri
• Yedek açma teknigi

Eğitim Görevleri:

• Kulak Kapama görevini başarı ile gerçekleştirmek
• Speed Kullanımı görevini başarı ile gerçekleştirmek
• Aktif Uçuş+Pitch Kontrol görevini başarı ile gerçekleştirmek
• Kulak Kapama-Asimetrik görevini başarı ile gerçekleştirmek
• Kulak Kapama-Stabilo ipi açışı görevini başarı ile gerçekleştirmek
• Kulak Kapama-Speed görevini başarı ile gerçekleştirmek
• %40 As. Stall çek-bırak görevini başarı ile gerçekleştirmek
• %40 As. Stall çek-bırakma-saldırış önle-düz uç – aç görevini başarı ile gerçekleştirmek
• %40 As.bırakma – sağ – sol dönüş görevini başarı ile gerçekleştirmek
• %40 As.bırakma –doğrultuyagerisok–düzuç-aç görevini başarı ile gerçekleştirmek
• %40 As. Stall-Stabilo İpi görevini başarı ile gerçekleştirmek
• Temel Wing Over görevini başarı ile gerçekleştirmek
• Wing Over Dış bak görevini başarı ile gerçekleştirmek
• W.O Dışbak-dahaçek- dış çek görevini başarı ile gerçekleştirmek
• A-Line Stall Öncesi görevini başarı ile gerçekleştirmek
• A-Line Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek
• A-Line Stall-sert görevini başarı ile gerçekleştirmek
• A-Line Stall-bırakma görevini başarı ile gerçekleştirmek
•B-Line Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As. Stall çek-bırak görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As. Stall çek-bırakma-saldırış önle-düz uç – aç görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As.bırakma – sağ – sol dönüş görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As.bırakma –doğrultuyagerisok–düzuç-aç görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As. Stall-Stabilo İpi görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Spin görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Full Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Speedli asimetrik görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Sprial görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Yedek Açma Simülasyonu görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Full Stall Simülasyonu görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Twist Simülasyon görevini başarı ile gerçekleştirmek
•5 Nokta Taklası görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Dar Alana yaklaşma ve iniş görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Uyguladigi manevralarda asiri reaksiyon göstermemek, uygulamalari gerektigi kadar gerçeklestirmek.
•Her uçusta, uçus öncesi ve inis sonrasi prosedürünü ortaya koymak. 

Daha önce SIV yapmış pilotların SIV tazeleme çalışması görevleri

•Speed ve kulak kapama aynı anda
•Kulak kapama stabilo ipi açısı
•%40 As. Stall çek-bırak görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%40 As. Stall çek-bırakma-saldırış önle-düz uç – aç görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%40 As.bırakma – sağ – sol dönüş görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%40 As.bırakma –doğrultuyagerisok–düzuç-aç görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%40 As. Stall-Stabilo İpi görevini başarı ile gerçekleştirmek
•A-Line Stall Öncesi görevini başarı ile gerçekleştirmek
•A-Line Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek
•A-Line Stall-sert görevini başarı ile gerçekleştirmek
•A-Line Stall-bırakma görevini başarı ile gerçekleştirmek
•B-Line Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As. Stall çek-bırak görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As. Stall çek-bırakma-saldırış önle-düz uç – aç görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As.bırakma – sağ – sol dönüş görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As.bırakma –doğrultuyagerisok–düzuç-aç görevini başarı ile gerçekleştirmek
•%80 As. Stall-Stabilo İpi görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Spin görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Full Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Speedli asimetrik görevini başarı ile gerçekleştirmek
•Sprial görevini başarı ile gerçekleştirmek 

SIV Eğitimi Program Detayi

Bölgeye Ulasim

Bölgeye ulasim organizasyonlarini dilerse katilimci adina IKARUS Havacilik gerçeklestirebilir

Rezervasyon Sartlari 

a. Katilimci sayisi max. 8 kisi ile sinirlidir. Her iki kisiye bir malz. düsmektedir. 
b. Faaliyetten iki hafta önce faaliyetlerin ön rezervasyonlari gerçeklesir.
c.  Faaliyetin başlama tarihinden bir hafta önce katilimci belirtilen ödemeyi yaparak kesin rezervasyon listesine girer.
d. Ödemelerini yaparak kesin Rezervasyonu listesine girdikten sonra, faaliyet rezervasyon iptallerini faaliyetten en geç 1 hafta önce gerçeklestirebilirler.
e. Faaliyetten 5 gün önce yapilan rezervasyon iptallerinde geri ödeme yapilmaz.
f. Faaliyet esnasinda hava bozuklugundan veya pratik yetersizlikten dolayi egitimini tamamlayamamis katilimcilar bir diger faaliyete katilirken günlük 75 YTL faaliyet masraf bedeli öderler.
g. Meteorolojik koşullar dolayısıyla IKARUS Sportif Havacilik faaliyeti erteleyebilir.

Katilimcilarin yanlarinda

Ekipman, uçus kiyafetleri, can yeleği ve telsiz.

Faaliyet Programi

Sabah saat 10:00 gibi Ölüdeniz’e variyoruz. Kumsal Pide Otel’e yerlesiyoruz. Iyi bir kahvalti ettikten sonra faaliyetimize baslariz. Sabahlari uçus öncesi yapilacak olan çalisma ile ilgili brifingimizi aliriz. Ögleden önce günün ilk uçusu yapilir. Ögle molasinda yapilan bu uçus ile ilgili kritikler degerlendirilir. Ögleden sonra tekrar bir uçus gerçeklesir. Aksam yapilan tüm uçuslar yapýlan video çekimleri eşliğindedegerlendirilir.

Ölüdeniz Uçus Bölgesi Hakkinda Kisaca

Türkiye’nin ve Dünyanin en güvenli irtifa uçus noktasi. Ölüdeniz-Babadag 1950 mt.de bulunan Kuzey, 1800 mt. Kuzey, 1700 mt. Güney pistleri ile her seviden yüzlerce pilotu agirlamaktadir. Bir sezon süresince yaklasik 25.000 uçus gerçeklesmektedir. Dünyadaki bir çok okul Ögrenci pilot, Amatör pilot ve SIV (Stabil Olmayan Uçus teknikleri) uçuslari için bu noktayi tercih etmektedir. Tipik deniz-kara esintilerinin etkisi altinda olan Ölüdeniz’in sezonu Nisan’dan Ekimin sonuna kadar devam etmektedir. Ölüdeniz’de sezonun hemen hemen her günü uçus imkani bulunmaktadir.

Ögle ve Aksam Yemekleri

Ölüdenizde bulunan cafelerde ögle yemeklerini ayaküstü atistiriyoruz. Aksam yemekleri ise genelde Kumsal pidede olmakla beraber istege göre çesitli restaurantlari tercih edebiliyoruz.

Bu Yazıyı Paylaş:

İletişim